HTML

Kiwik és kenguruk

Utazás Ausztrália és Új-Zéland tájain 3 hónapon át.

Friss topikok

• Bushman: @BergO: Háhááá, megkésve bár, de törve nem kommentel a magyar :-) Igen, az a kis kalandtúra emléke... (2010.06.28. 20:21) Sydney, Melbourne
  • Bushman: @krikounette: Ja, bocs. Nem etettünk krokit. Kengurut viszont igen, az kicsit barátságosabbnak tűn... (2010.05.02. 02:01) Gold Coast, Brisbane
  • bopet: Irigykedem csak..... (főleg a Top Gear miatt. :D) (2010.04.22. 00:05) Délnyugat és északkelet
  • Bushman: @krikounette: igen, az király volt, de legalább nem láttuk a szakadékot a sötétben :-) Itt a bánya... (2010.04.20. 03:17) Az arany bűvöletében
  • Bushman: @krikounette: ha esetleg felker minket a Nat Geo vagy a Travel Channel, nagyon szivesen vallaljuk ... (2010.04.07. 04:38) Szurdokok, bányák, halak

Linkblog

Kia ora tatou!

2010.02.16. 12:59 Bushman

...avagy helló mindenkinek Új Zélandról, a kiwik földjéről. Egy fárasztó repülőút után megérkeztünk Melbourne-ből Christchurchbe, ami a déli sziget legnagyobb városa. Az út csak 3 óra volt, ami nekünk tulajdonképpen már szinte piskóta, de nagy késéssel indultunk este, és még a beszállás után várni kellett, hogy megtankolják a gépet (nem véletlenül fapados a Jetstar, amivel repültünk, amúgy a Quantashoz tartozik).

Maga az út elég rázós volt, sok turbulenciával, amit eddig szerencsére nem tapasztaltunk. Leszállás után jött egy röpke fél órás sorbanállás (mindez már éjfél után) az útlevélvizsgálatra, de legalább ide nem kell vízum, csak egy pecsétet adnak. Majd csak ezután következett az újabb sor a vámvizsgálathoz. Ausztráliába érkezésünkkör nem írtuk, ott is hasonló a helyzet, így most jöjjön pár szó erről. Mivel betegesen félnek tőle, hogy borzalmas vírusokat és betegségeket és kártevőket hurcolnak be a turisták, már rögtön a reptér elején hatalmas kukák vannak kitéve, ha valakinél esetleg zöldség vagy gyümölcs maradt, rögtön kidobhatja, mert különben nagy pénzbüntetésre számíthat, ha megpróbálja ’becsempészni’ az országba. Már a repülőn ki kell tölteni egy belépési kártyát, és szigorúan be kell vallani minden élelmiszert, növényi- és állati eredetű termékeket, fa tárgyakat, gyógyszereket, túracipőt és túrafelszerelést stb. Eszternek hála már fel voltunk készítve, hogy lelkiismeretesen pipáljunk ki mindent, ami nálunk van az a biztos. (Amúgy még Ausztráliába érkezés előtt körbefújják a repülő utasterét valami spray-vel, ami minden élő organizmust megpróbál elpusztítani, de ha ezt valaki túléli, még nincs vége a megpróbáltatásoknak...) Szóval mikor végre sorra kerültünk, az ajándékba hozott fűszerpaprikától kezdve a nálunk lévő csokis kekszig mindent bevallottunk, de ők leginkább a túrabakancsra voltak kíváncsiak. Mint utóbb kiderült, ha sárosnak ítélték volna a talpát, lefoglalhatták volna. Szerencsére nem volt eső Tasmániában mikor túráztunk...  Ja, és a kutyákat majdnem kihagytuk, akik szorgosan keresik a bőröndökben és kézipoggyászokban lapuló csempész zöldség és gyümölcs-csomagokat.

Christchurchben ’helyi idegenvezetőkkel’ találkoztunk, így volt társaságunk 1,5 napra. Kiderült ugyanis teljesen véletlenül, hogy volt évfolyamtársunk, aki már itt él és dolgozik Új-Zélandon, szintén itt tölti a hétvégét, így együtt foglaltuk a szállást. Ezúton is köszönjük Eszternek és Sandronak a hasznos tippeket és tanácsokat! Segítettek SIM kártyát is venni, akinek halaszthatatlan mondanivalója van számunkra, az a következő számokon érhet el minket: +64-22-6899-358 és 359.

Christchurch maga, mint itt általában a városok, nem sok látnivalóval bír. Nagyon sok szép park van, és van egy szép főtér a katedrálissal, aminek mind a 134 lépcsőjét megmásztuk a toronyig. Emellett van egy nosztalgia villamos, ami körbejár kb. 30 perc alatt a belvároson, ja és persze a libegő. Ez egy fél órás buszozásnyira van a várostól, a környező hegyekben. Mi jóhiszeműen megtettük vele a hegyre az utat, de kiszállni már alig tudtunk a széltől. Christchurchben (mint még sok helyen Új-Zélandon) nagyon erős és hideg sarki szelek fújnak ugyanis, pláne a hegytetőn. Hát egy fénykép erejéig kimerészkedtünk, majd 10 másodperc múlva csontig fagyva futottunk vissza.

Ezen kívül, ami említést érdemel, hogy Christchurch az Antarktiszra induló repülők és hajók egyik nagy bázisa, lévén csak 3000 km-re van az Északi sarktól. Érdekes Antarktisz múzeuma van, ahol még sarki viharban is volt részünk és rallyztunk egyet az ún. all terrain vehicle-lel (minden terepre alkalmas lánctalpas jármű, amit az Antarktiszon is használnak). Északi-sarki körülményeket is átéltünk, van ugyanis egy sarkvidéki vihar szimulátor kamra, nos az a pár perc elég volt a sarki szélből...

Dunedin közelében (Christchurchtől délre), nagyon ritka és védett sárga szemű pingvineket láttunk, illetve royal albatroszokat, amiknek 3 m a szárny fesztávuk. Amúgy sajnos Új-Zélandon a madarakon kívül nem sok más szárazföldi állat van, nincsnek emlősök, kígyók stb. Ugyanis mielőtt ezek az állatok megjelentek volna, ez a földdarab már levált Ausztráliáról.

Dunedinből egy izgalmas autóút után átértünk a nyugati partra. Tömören összefoglalva: büntetés gyorshajtásért, berepedt szélvédő és majdnem minuszba hajló üzemanyagszint... NE MENJENEK SEHOVÁ! FOLYTATJUK! (majd legközelebb...)

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Simulacrum 2010.02.17. 15:14:32

Jók ezek a mell alakú kövek. Hozzatok már kettőt belőle nekem ide a kertbe. :-)
A birkás kép nagyon bejön (amin a sok megy és hátulról vannak fotózva), de jók a köveken ugrálósok is. Egyre fejlődtök fotózás terén, autóvezetés terén meg úgy látszik nem. :-)
A táj nagyon szép.

A.T.S. 2010.02.17. 21:48:21

A képek nagyon aranyosak hozhatnál egy bárányt haza is. Olyat amikor még csak kicsi. Álló képet is csináljatok és a Balcsira is kéne egy olyan kő. Mi történt a kocsi szélvédőjével, nektek nincs semmi bajotok?

Sziasztok!
A.T.S.
U.i.: éljenek a pingvinek ^^

Johnny_Bravo_007 2010.02.18. 09:42:01

Töröljétek gyorsan az "Északi sark" megnevezést, mielőtt utánatok megy Lengyel Géza...

Bushman 2010.02.21. 08:56:59

@Simulacrum: Mellkövet elküldtük, 2x260kg, utánvéttel átveheted.

@A.T.S.: Bárányt is elindítottuk, pár hónap és hazaér

@Johnny_Bravo_007: Bocs, tényleg nem Északi sark, merthogy Déli sark, az van ide közel :-)

krikounette (törölt) 2010.02.21. 10:58:01

Szerintem azok nem is kövek, hanem dínótojások. Nekem bárányból a szélfútta frizurásat küldjétek haza légyszi.
Raftingolni is voltatok, vagy csak fotóztatok most?