HTML

Kiwik és kenguruk

Utazás Ausztrália és Új-Zéland tájain 3 hónapon át.

Friss topikok

• Bushman: @BergO: Háhááá, megkésve bár, de törve nem kommentel a magyar :-) Igen, az a kis kalandtúra emléke... (2010.06.28. 20:21) Sydney, Melbourne
  • Bushman: @krikounette: Ja, bocs. Nem etettünk krokit. Kengurut viszont igen, az kicsit barátságosabbnak tűn... (2010.05.02. 02:01) Gold Coast, Brisbane
  • bopet: Irigykedem csak..... (főleg a Top Gear miatt. :D) (2010.04.22. 00:05) Délnyugat és északkelet
  • Bushman: @krikounette: igen, az király volt, de legalább nem láttuk a szakadékot a sötétben :-) Itt a bánya... (2010.04.20. 03:17) Az arany bűvöletében
  • Bushman: @krikounette: ha esetleg felker minket a Nat Geo vagy a Travel Channel, nagyon szivesen vallaljuk ... (2010.04.07. 04:38) Szurdokok, bányák, halak

Linkblog

Új Zéland, déli sziget nyugati part

2010.02.21. 13:24 Bushman

Ott hagytuk abba, hogy elindultunk a sziget nyugati partjára Dunedinből. Kicsit későn vettük észre, hogy ez bizony egy 440km-es út, így igencsak igyekeznünk kellett, hogy elérjük a Milford Soundból induló hajókirándulást. Réka nyomta is neki rendesen, én meg kaptam egy 170 dolláros büntetést, merthogy az én nevemen volt a kocsi, a rend éber őre meg csak ezt nézte... Viszont rendes volt, mert megemlítette, hogy mivel nem itt élünk, nem valószínű, hogy behajtják rajtunk a büntetést, tehát kvázi opcionális annak befizetése. Lehet, hogy nem élünk majd ezzel a lehetőséggel... Mentségemre szól (mármint nekem, Rékának), hogy nagyon jó minőségűek az utak, és szinte semmi forgalom nincs vidéken. Új-Zéland a világ egyik legvárosiasabb országa, lakosainak 90%-a városokban él, ebből is csak 4 van ami számottevő. A vidéki utakon szinte csak turisták járnak, meg persze a birkák, amint az előző bejegyzéshez csatolt képen az látható volt.

Menet közben egy kavics is szép kis nyomot hagyott a szélvédőn, ezt majd a kocsis társasággal kell megbeszélnünk. Annyira siettünk, hogy nem is álltunk meg tankolni sehol, pont elég is volt a benzin az odaútra. Igenám, de Milford sound kb. 170km-re van mindentől, és ott nincs benzinkút. Ezt mondjuk jelezhették volna kicsit előbb is, de hát nem tették, így mi ott álltunk szinte üres tankkal egy 170km-es hegymenet előtt. Szerencsére (nem kevés fejfájás és tanácstalanság után) találtunk valakit, aki jó áron (mármint neki) eladott nekünk egy kanna benzint, így már el tudtunk jutni a szállásra a hajótúra után. A benzinkutakkal amúgy nincs szerencsénk, egy hasonló eset történt velünk tegnap is. Most nyugatról keletre szeltük át az országot és gondoltuk, hogy majd este 7 körül megállunk vacsorázni egy nagyobb településen, ahol tankolni is tudunk majd. Hát a vacsora még elég simán ment, aztán 2 benzinkutat is találtunk a városközpontban, csak mindkettő zárva volt már, 5-ig tartanak csak nyitva ugyanis. A helyi kocsmában azt mondták van egy automata a kútnál, ahol lehúzhatjuk a bankkártyánkat és azzal tudunk tankolni. Sokadik próbálkozás után kiderült, hogy bankkártyát nem, de üzemanyagkártyát elfogad. Na, a kocsmáros végül talált valakit, akinek volt ilyen kártyája és kisegített minket. Röpke 40 perces kitérő után folytathattuk végre az utunkat.

Vissza a kirándulásokhoz: Milford Sound egyike a legfiatalabb gleccser vágta fjordoknak ezen a parton, így hegyei elég magasak (1500-2000m), gyönyörű hátteret adva a hajótúráknak. Kisebb hajóval mentünk, így a parthoz elég közel navigálva még egy vízesés alá is be tudtunk állni. A másnapi túrán Doubtful Soundba mentünk, ez egy öregebb fjord, hegyei jóval erodáltabbak, ezáltal nem olyan magasak, viszont bujább a növényzet rajtuk. A kirándulás elején elvittek egy föld alatti vizierőműhöz, amely a helyi tó vizét felhasználva állít elő villamosáramot főleg a közeli alumíniumüzemnek. Az erőműn keresztül vezet tulajdonképpen az egyetlen út a fjordig. Elindultunk egy tavon keresztül egy kis hajóval, majd kikötöttünk az erőműnél, és az ahhoz épített szervízúton át jutottunk el busszal a fjordig (a buszokat amúgy hetente egyszer egy komp szállítja át a tavon). A fjordon már egy nagyobb hajóval hajóztunk végig egész a Tasmán-tengerig. Delfint sajnos nem láttunk út közben, fókát viszont annál többet. Mindkét túra nagyon szép tájakon vezetett, a képek magukért beszélnek...

Következő állomásunk Queenstown, az őrült sportok fővárosa! 3 rövidke videóval össze is tudjuk foglalni adrenalinpumpáló kalandjainkat (60 méteres szabadesés és hinta a völgy fölött, gokart a lejtőn és motorcsónak a hegyi folyón).

A hintán Réka is részt vett először, csak az a videó nagyon nagy, nem tudjuk feltenni. Elég félelmetes volt, de azért biztos ami biztos, mentem még egyet.

Ezek után kisebb sebességre kapcsoltunk és megmásztuk a Franz Josef gleccsert. Egy egész napos túrán vettünk részt, persze a végére eléggé kifáradtunk, kihűltünk, utána aludtunk is vagy 12 órát egyhuzamban. Hogy teljesen kipihenjük az elmúlt napok fáradalmait, Hanmer Springs termálfürdőjében ejtőztünk egy napot. Jót tett a 39-40 fokos víz, ma is jól fogunk aludni...Itt volt az első alkalom, hogy Új-Zélandon magyarokkal találkoztunk, de épp kifele jöttek a 39 fokos medencéből a hidegebb víz felé. Gondoltuk magunkban, hogy ’szégyent hoznak’ ránk magyarokra, mikor mi is a hőforrásainkról vagyunk híresek. Néhány kép a gleccserről meg rólunk, holnap este hajózunk át az északi szigetre, Wellingtonba, majd onnan jelentkezünk legközelebb.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A.T.S. 2010.02.21. 21:09:30

Üdv!

Hát ti aztán nem unatkoztok! A videók jók, a gokartot én is kipróbálnám.
Milyen hosszú, mekkora volt az a gleccser?
További sok sikert nektek, mostmár legyen mindig nálatok egy kanna benzin, jó lesz eladni is :D

Sziasztok!
A.T.S.

Simulacrum 2010.02.22. 11:44:17

Egy hete még nálunk is lehetett ilyen jégbe, bár inkább hóbamászósat játszani. :-) Nagyon szépek ezek a hatalmas hegyek, tényleg gyönyörű helyeken jártok. Vigyázni magatokra!

Marcsibe 2010.02.22. 13:45:14

Tovabbra is elvezettel olvassuk a kalandjaitokat, igy tovabb, a problemamegoldasi kepessegetek egyre jobb!
A vasalodeszkat nem vittek el meg mindig... utanatok kuldom!!! :)

boxy54 2010.03.21. 18:43:20

Szia!Hová foktok meni ?Puszi Dani!